piątek, 7 maja 2021

XVIII Ogólnopolski Tydzień Bibliotek "Znajdziesz mnie w bibliotece"

 

Już po raz osiemnasty Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich organizuje, w dniach 8-15 maja 2021 r., Tydzień Bibliotek - program promocji czytelnictwa i bibliotek. Ma on na celu podkreślanie roli czytania i bibliotek w poprawie jakości życia, edukacji oraz zwiększanie prestiżu zawodu bibliotekarza i zainteresowania książką szerokich kręgów społeczeństwa.

Tegoroczna edycja Tygodnia Bibliotek 2021 odbywa się pod hasłem: „Znajdziesz mnie w bibliotece”.

"Hasło można odnieść zarówno do fizycznej obecności w realnej przestrzeni bibliotecznej jak i do działalności bibliotek online, do ich cyfrowych zasobów, do których docieramy poprzez strony internetowe bibliotek, portale internetowe, media i komunikatory społecznościowe. Znajdziesz mnie w bibliotece, dzięki technologiom informacyjnym będąc z dala od lokalizacji i siedziby biblioteki (np. na spotkaniu autorskim online, konferencji, warsztacie szkoleniowym, czy w trakcie pracy zdalnej, itp.). Znajdziesz mnie w bibliotece, także wówczas, kiedy przeszukujesz zasoby biblioteki cyfrowej (np. fotografie, urwane i odkryte wątki genealogiczne, bądź starodruk dzięki konserwacji i digitalizacji przywrócone czytelnikowi) lub docierasz do współcześnie powstałych dokumentów w postaci elektronicznej".  Marzena Przybysz, członek Prezydium Zarządu Głównego SBP, autorka tegorocznego hasła.

Na stoliku leżą książki o tematyce biblioteki. W tle regał z książkami.
źródło własne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz