wtorek, 2 czerwca 2020

Zagadki o zwierzętach


                                                           źródło: https://kidsinspirations.pl/


Gdy wychodzisz z domu,
on na Ciebie czeka.
Kiedy wrócisz znowu,
cieszy się i szczeka.


Jestem zgrabna i płochliwa
Jadam trawkę, liście zrywam.
Sierść mam płową, łatkę białą,
A poroże raczej małe.
Jestem zwinna jak panna.
Kto ja jestem? To ja? ...


Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … .


Ten ptak ma piękne,
wielkie oczy.
Za dnia zamknięte,
otwarte w nocy.

Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy.
I dlatego bardzo,
boją się go myszy.


Ma krótkie nóżki
i mały ryjek.
Chociaż na igły,
nigdy nie szyje.


Powrócił do nas
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony.


Przez całą zimę
mocno śpi.
My go nie zbudzimy,
bo się go boimy.


Trąbę z sobą nosi,
a nie jest trębaczem.
Gdy pójdę do ZOO,
może go zobaczę.


Ma grzywę i ogon,
w stajni mieszka sobie.
O kim opowiadam?
Kto mi odpowie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz